Wednesday 2 January 2013

I LOVE MY PROPHET..mimpi al 'arif


klik..nasyid..






Diriwayatkan oleh At Tarmizi..dari Abdullah bin Mas'ud...Nabi saw bersabda..

Orang yg paling dekat denganku pada hari Kiamat ialah orang yg paling banyak berselawat kpd ku.

Telah diceritakan oleh seorang ahli arif - billah..

Pada suatu malam..sesudah solat isya'..aku terlupa berselawat...

Pada malam itu..aku mimpikan nabi saw...baginda bertanya..

'Ya fulan ! kenapa kau tidak selawat padaku malam ni?'

Kata orang arif itu...' Aku terlupa, ya rasulullah saw..disebabkan terlalu banyak memuji Allah swt'.

Jawab baginda saw .. ' Ya fulan, tidak kah kau tahu..Allah swt tidak akan menerima segala pujian kepada
                                 Nya..melainkan dengan berselawat juga padaku ? '

Kata orang arif itu..' Aku tidak dapat menjawab apa2.'

Lalu nabi saw bersabda..' Lupakah kau akan firman Allah swt..


.. Sesungguhnya Allah dan para malaikatNya berselawat keatas nabi...wahai orang2 beriman..berselawatlah kepadanya dan berilah salam kepadanya sebaik2 salam '. surah al ahzab ayat 56

Berkata orang arif itu.. lalu lepas itu aku terjaga dari tidurku...



see..i love my prophet part 1

see..rahsia doa maqbul..

sambung..kewafatan nabi saw..saat akhir baginda


No comments:

Post a Comment