Friday, 20 January 2012

Nostradamus Ramal Kemunculan Imam Mahdi....part 3

>> sambung from part 2

4. Kemunculannya menggemparkan Timur dan Barat.
 Manusia di seluruh dunia akan terkejut dengan perlantikannya sebagai pemimpin  di Timur. Pernyataan ini disebut oleh Nostradamus dengan tegas dalam buku ramalannya.
Ketika itu, kebanyakan urusan perniagaan akan terhenti atau lumpuh seketika sebelum pulih di negara-negara lain. Di negara tempat beliau zahir itu, ekonominya akan lumpuh terus dan lenyap lalu beliau gantikan dengan sistem ekonomi Islam.Sistem ekonomi Islam yang beliau terapkan nanti akan turut menggemparkan seluruh ahli ekonomi dan tokoh perniagaan serta pakar-pakar di seluruh dunia.

Dan telah dikeluarkan oleh Ibni Abi Syaibah dan Nu’aim bin Hammad dalam Al Fitan dan Ibnu Majah dan Abu Nu’aim dari Ibnu Mas’ud, katanya..

“Ketika kami berada di sisi Rasulullah saw, tiba-tiba datang sekelompok anak-anak muda dari kalangan Bani Hasyim. Apabila terlihat mereka... Rasulullah saw berlinangan air mata dan wajah baginda berubah.
Aku pun bertanya : “Mengapakah kami melihat pada wajahmu, wahai rasul Allah,sesuatu yang kami tidak sukai?”.
Bagnida menjawab ..

 Kami Ahlul bait, telah Allah pilih untuk kami akhirat lebih dari dunia, kaum kerabatku akan menerima bencana dan penyingkiran sepeninggalanku kelak, sampai datangnya suatu kaum dari sebelah Timur yang membawa bersama mereka panji-panji berwarna hitam. Mereka meminta kebaikan , tetapi tidak diberikannya. Maka mereka pun berjuang dan memperoleh kemenangan. Lalu diberikanlah apa yang mereka minta itu, tetapi mereka tidak menerimanya hingga mereka menyerahkannya kepada seorang lelaki dari kerabatku, yang memenuhi bumi dengan keadilan sebagaimana bumi dipenuhi dengan kedurjanaan. Siapa diantara kamu yang sempat menemuinya, maka datangilah mereka walaupun merangkak di atas salji. Sesungguhnya dialah Al Mahdi.

5. Ketika muncul, dia memakai sorban biru (The Blue Turban).
6. Dia merayakan hari Khamis sebagai hari istimewa bagi dirinya.

Maksudnya di sini adalah, hari Khamis malam Jumaat. Malam yang lazimnya orang-orang Islam membaca Surah Yasin dan surah Kahfi,selepas Maghrib di masjid, di musholla atau di rumah. Beliau menjadikannya istimewa kerana pada malam hari khamis itu.. beliau akan memperbanyak zikir, doa dan sebagainya seolah-olah menyambut malam yang istimewa. .
Dan memang begitu keadaannya, bagi para solihin dan wali-wali sejak zaman para sahabat hingga kini, mereka menjadikan hari Khamis malam Jumaat sebagai satu hari raya dan malam berpesta...pesta amal dan taqarrub kepada Allah.

Itulah maksud sebenar yang dikatakan oleh tokoh peramal Barat yang terkenal, Nostradamus... Maksudnya di sini juga, umat Islam ketika itu sudah semakin jauh meninggalkan ajaran agamanya sendiri, sehingga hari Kamis malam Jumaat yang mulia itu pun sudah dianggap tiada perbezaan dari hari-hari lainnya.






Tahun yang disebut.. iaitu tahun 2000 Masihi.. telah tiba. Sebagai orang yang beriman dengan hadith, sepatutnya kita peka dengan perkara ini. Ketika ini pihak musuh Islam jauh lebih peka berbanding umat Islam.. maklumlah mereka dijanjikan untuk menerima kekalahan. Sedangkan bagi umat Islam, telah dijanjikan kemenangan. Hanya yang perlu.. penuhi jiwa dengan iman dan taqwa, serta berjuang dan berjihad..untuk mendapatkan pimpinan dari pemimpin yang dimaksudkan itu.
Sebelum kemunculan islam,Nusantara adalah negara beragama Budha..Hindu..Animisma.Lalu datang wali2 dari negara Arab..
berdakwah dan menegakkan daulah islamiah dikawasan masing2 sehingga hampir2 keseluruhan rakyatnya menganut agama islam.Wali2 ini juga telah berjaya melahirkankan mujahid2 pribumi..yang saling berganding bahu berjuang menegakkan kalimah Allah diNusantara.

Banyak ditemui dibeberapa negeri di Malaysia makam para wali.Dan terdapat mereka2 yang masih menyimpan rajah family tree.. yang silsilah keturunan mereka dari cucu-cicit rasulullah saw...Allahu Akbar

Jika kita perhalusi.. setelah Nusantara dijajah. .. saat itu yang salah satu misinya adalah mengkafirkan umat Islam di Nusantara..namun ternyata umat Islam  tidak dapat di murtadkan..terutama dibumi Malaysia..malah pengaruh Islam semakin luas.

Hal ini tidak terjadi di Afrika. Penjajahan di Afrika dapat mengubah agama di sana yang awalnya Islam menjadi bukan Islam.

Mengapa para wali atau yang disebut oleh ahli sejarah sebagai pedagang dari Hujarat itu datang ketanah melayu...tidak ke China, ke Rome, atau Persia yang waktu itu menjadi Empire? 

Jawabannya adalah karena mereka menagih janji Allah melalui Rasulullah SAW bahwa Islam akan bangkit untuk kali kedua di bumi sebelah Timur. Hati mereka digerakkan oleh Allah untuk mempersiapkan timur ini...

..wallahu 'alam bissawab..


hmmm...makes sense to me....what do u think?







The end..


see more...sultan Pasai hindu masuk islam

see..sultan melayu melaka masuk islam

12 comments:

  1. Makcik dah berubah banyak..wahabi mana pecaya al-mahadi

    ReplyDelete
  2. Ada berita dengarmya imam mahadi Ada di USJ sekarang..orang yang selalu bermimpi nabi saw

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ape citer skrg imam mahdi kat usj tu?

      Delete
  3. ramai jugak claim dia imam mahdi...siapa yg real?

    ReplyDelete
  4. Tgklah di mekkah nanti,dia la yg real..apabila tiada imam yg boleh membaca khutbah di mekah,dia Akan naik berkhutbah

    ReplyDelete
  5. applerosejournal31 January 2012 at 16:51

    so,imam mahdi ni pun tak sedar yang dia pilihan Allah sehingga terjadinya peristiwa dimekah tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pesanan yang ku terima dari Sang Pembela Akhir Zaman

      Aku (imam mahdi) adalah sama seperti kamu semuanya… hanyalah manusia mahluk ciptaan Tuhan Yang Maha Esa, jangalah dinantikan kehadiran diri ini kepada kamu semua untuk membawa kemenangan seperti yang kamu semua menduga, sebaliknya hendaklah kamu semua bersatu menuju kedalam perjalanan kembali kepada perintah dan larangan Tuhan Yang Maha Esa, yang telah pun disampaikan melalui Utusan2Nya, dari mula mahluk manusia dicipta, bersangkutan turun menurun zaman berganti zaman yang ada, ilmu Tuhan rahsia yang tersimpan, hanya yang mengerti akan terbuka olehNya sesuatu yang selama ini tiada kelihatan, namun telah pun ada sejak sekian lamanya, Dia (Tuhan) tidak pernah menutup, melainkan hambaNya sendiri yang (menutup) begitu asyik dan tenggelam didalam sandiwara dunia (mainan si pendusta). Berpesan2lah kita semua dan keseluruhannya (jiwa dan raga) kepada Kebenaran…

      Aku sendiri tidak gemar dan jua tiada akan sekali-kali dengan mudah dan bersenang hati (berlapang dada) untuk muncul dan mengisytiharkan kepada seluruh umat manusia (dan juga dunia) untuk menyakini dan menerima kehadiran ku kelak. Kerana itu bukanlah sesuatu yang diri ini berkeinginan dan hajatkan. Dan janganlah kamu wahai sekalian umat manusia (islam) dengan senang dan mudah untuk memutus dan menghukum (seseorang itu) persoalan dan pertanyaan dengan jawapan yang tidak kamu semua miliki dan ketahui melainkan hanya sedikit, sungguh Dia (Tuhan) telah mengisyaratkan kepada diri ku (sebagai hambanya) dan juga kepada mereka2 (pemegang2 dan pembawa2 panji) yang dikasihiNya, agar dipersiapkanlah diri di waktu dan ketika ini (bersiap siaga) pada suatu kejadian atau peristiwa yang kini semakin hampir (waktu yang terdekat) dan bakal terjadi (bukanlah kiamat melainkan alamat atau petanda)adalah hanya untuk sekadar peringatan dan juga hukum dan kudrat alam yang semakin dimamah usia ini, persiapkanlah (kembali) diri kepada semua perkara yang menjadi suruhan dan laranganNya (mengikut kadar yang diri terdaya dan mampu), semoga kita semua mendapat (kasih dan sayangNya) tempat dan ruang disisiNya.

      Nabi Muhammad S.A.W (ketika menyampaikan dakwah) sendiri di dustakan oleh masyarakat dizamannya, ini kan pula kita yang hanya manusia biasa, tanpa ada dibimbing dengan Ilmu Tuhan yang sepatutnya (hak). Kelak Aku ini juga kamu (sebagian diantara kita yang tidak mengerti) perlakukan sama sepertinya.

      Lailahaillallah Muhammadurasullulah…

      Delete
  6. sorang lagi imam mahdi muncul : )

    ReplyDelete
  7. Mohon maaf sebelumnya, negara kami Indonesia juga terletak diantara 3 laut, laut Pacifik, laut Hindia & laut cina selatan, & kami berjuang merebut kemerdekaan dari tangan penjajah, kami adalah negara pejuang sebenar, tak akan ada yang bisa menghitung seberapa jumlah tentara kafir yang tewas semasa perang dinegeri kami. Tapi kalau Allah takdirkan imam Mahdi ada di Malaysia tak masalah, tapi patut diingat bahwa imam Mahdi adalah seorang keturunan Rosulullah (Habib.)

    ReplyDelete
  8. yang akan berlaku biarlah berlaku, tidak perlu ditunggu. pokok pangkalnya sudahkah kita mempersiapkan diri dan keluarga dalam menghadapi fitnah akhir zaman?

    ReplyDelete
  9. Asalam-o-Alykum, My name is Qasim, from last 26+ years Allah and Muhammad s.a.w keep coming into my dreams, over 460+ times Allah comes in my dreams and 250+ times Mohammad s.a.w comes in my dreams, Muhammad s.a.w is the last Messenger of Allah and I am the Ummati of Muhammad s.a.w, My dreams about to Major Signs of Qiyamah, Gog Magog, Esa a.s, and End of Time. I have shared many dreams on my fb page Allah and Muhammad pbuh in my Dreams and my blog Allah and Muhammad saww in my Dreams

    ReplyDelete